LogisticIQ.cz

  • Nápověda
  • Účetnictví / Fakturace
  • Agenda objednávek
  • Další funkce
  • Dopravci
  • Měny
  • Zákazníci
  • Denní přehled
  • Odesílání objednávky e-mailem
  • Emailové šablony
  • Pomoc
  • Objednávky
  • Filtrování objednávek
  • Místa
  • Integrace Pohoda
  • Hlídač - Sentinel
  • Nastavení
  • Aktualizace 2023
  • Uživatelé

Účetnictví / Fakturace

Podpora fakturace v systému LogisticIQ

Faktura (Invoice) reprezentuje fakturu v systému, může obsahovat jednu či více objednávek. Obsahuje informace o zákazníkovi, ceně, splatnosti a dalších aspektech spojených s fakturací.

Vytváření faktur

Faktury vznikají buďto pomocí funkce fakturace. Tu lze vyvolat z menu Účetnictví -> Fakturace - vizte kapitola "Fakturace". Další možností při exportu do systému Pohoda v detaily objednávky (Export => Pohoda XML).

Při vytvoření se současný uživatel přiřadí jako vlastník faktury. Vlastník faktury se stává zodpovědnou osobou za fakturu.

Informace uložené u faktury

  • ID faktury (začíná na 1 a stoupá), používá se interně v systému
  • Vlastník faktury (ten kdo ji vytvořil, může se měnit)
  • Okamžik vytvoření
  • Datum splatnosti
  • Datum zaplacení
  • Označení objednávky u zákazníka
  • Poznámky na faktuře (zobrazují se na exportech!)
  • Propojení na externí SW (typicky pohoda + id v systému pohoda, vizte kapitolu propojení s Pohodou. )
  • Interní poznámky

Fakturace

Fakturaci je možné provádět pouze u faktur, které mají vyplněného dopravu (dopravce nebo vozidlo) a zákaznika. Pokud chcete vystavit hromadnou fakturu pro více objednávek, musí sdílet měnu a zákazníka.

Fakturace je proces vytváření faktur v systému. Provádí se v menu Účetnictví => Fakturace.

V běžném režimu se fakturace dělá v režimu jedna objednávka = jedna faktura. Pokud chcete mít více objednávek v jedné faktuře, použijte hromadnou fakturaci (skrývá se vedle zeleného tlačítka pro jednoduchou fakturaci)

Kroky při vytváření / stahování faktur

  1. Výběr objednávky (pro jednu fakturu na objednávku klepněte na zelené tlačítko +)
    1. V menu vedle tohoto tlačítka můžete založit hromadnou fakturu
    2. Dojde k omezení vyhledaných objednávek a vy můžete do hromadné faktury vložit další odpovídající objednávky (sdílí zákazníka a měnu)
  2. Nahoře klepněte na tlačítko Vytvořit, pokud už máte vybrané všechny objednávky, co chcete fakturovat
Mimochodem objednávky můžete také přidávat hledáním, stačí klepnout na lupu v první buňce tabulky
  1. Pokud bude potřeba systém Vás vyzve k doplnění údajů objednávky/objednávek (údaje o čísle faktury dopravce, či, že faktura chybí) - Pokud chcete, zkuste "Automatickou fakturu v nastavení", ta tohle udělá za Vás, zapíná se v kolečku
  2. Na dalším obrazovce můžete vyplnit základní informace o faktuře
  3. Datum splatnosti (nastavuje se na datum provedení + splatnost u zákazníka)
  4. Číslo objednávky u zákazníka (můžete převzít z objednávek, klepněte na číslo v uvedeném seznamu objednávek)
  5. Text na faktuře (Využijte možnost vložit výchozí text)
  6. Klepněte na vytvořit. Faktura se objeví v levém sloupci, odkud si na konci můžete všechny faktury stáhnout do systému Pohoda. Na podpoře dalších formátů pracujeme.

Integrace se systémem Pohoda

O možnosti interoperability mezi systémem LogisticIQ a účetním SW pohoda pojednává kapitola "Integrace Pohoda", podívejte se tam. Mimo jiné je tam popsán systém, jakým se propojují faktury v obou systémech.